23 May 2008

咁都得?

大概是上個月的某一下午,安放學回來,我們一起很悠閒地一面吃午餐,一面談天。陽光普照,是個晴天。看著安的笑臉,聽著她那軟軟的童音,我那天的心情好極了。

我望著安的眼睛,突然興起,就對她說:“你的眼睛真美麗,是深色的, dark colour。”
安一聽,道:“No, my eyes are not dark colour! ."
我繼續說:” Your eyes are dark colour, like Chinese."
安堅持道:“No, my eyes are not dark colour. I am not Chinese!"
我有點不高興了:”You are half Chinese and half English!" 竟然敢不承認自己的血統?
安這時大喊起來:“No, my eyes are not dark colour!!"
我無名火起,也提高聲量:”You are half Chinese! N is English, her eyes are blue! But yours are dark colour, just like mine! Mummy is Chinese!!"
安眼睛紅紅的,帶哭音吼叫:"My eyes are not dark colour! My eyes are PINK!"

甚麼?咁都得?真是給她氣死!

No comments: